Ekosistem gaming industrije i kako ga podržati: U BiH postoji veliki potencijal za razvoj

Seminar pod nazivom “Ekosistem gaming industrije i kako ga podržati” održan je u petak, 15.12.2023. godine u Privrednoj komori Republike Srpske u Banjaluci, u organizaciji Inovacionog centra Banjaluka (ICBL), Razvojne agencije SIMORA Sisak, Inkubatora PISMO Novska i Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH.

Predmetni seminar, koji se provodi u okviru projekta ‘‘Inovacije i digitalizacija malih i srednjih preduzeća u BiH/ EU4DigitalSME‘‘ koji sufinansiraju Evropska unija i Vlada SR Njemačke, a provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ), nudi modele podrške za industriju videoigara (gaming industrija) uz konkretne preporuke funkcionisanja ekosistema gaming industrije s uključenim akterima, kao i prikaz rada zaposlenih (developera) u području industrije razvoja i proizvodnje videoigara.

Donald Prohaska, zamjenik voditelja projekta Inovacije i digitalizacija u MSP u BiH, je naglasio da iako industrija videoigara u BiH, kao i na globalnom tržištu, ima nesporan tržišni udio i potencijal za daljnji razvoj, očekivani ishod projektne intervencije u ovoj oblasti odnosi se na stvaranje još boljih uslova za transfer tehnologija, znanja i iskustava iz industrije videoigara u druge industrije, odnosno na uspostavljanje kvalitetnog okruženja za tzv. gemifikaciju malih i srednjih preduzeća u proizvodnim sektorima u BiH.

Trenutno stanje u ovoj oblasti je po prvi put mapirano u Analizi industrije videoigara u Bosni i Hercegovini, koja je objavljena u septembru ove godine, takođe u sklopu ovog projekta.

”Značaj ove projektne intervencije je i u uvezivanju razvojnih institucija u BiH (INTERA TP Mostar i ICBL Banjaluka), partnera našeg projekta, sa sličnim institucijama u zemljama u okruženju, u ovom slučaju sa Razvojnom agencijom SIMORA iz Siska, te Inkubatorom PISMO iz Novske (Hrvatska), čime su došle u priliku da iz prve ruke dobiju informacije o postojećim znanjima i iskustvima u industriji videoigara, te da kroz obezbjeđenu ekspertsku podršku i obuke za 10-ak stručnjaka iz BiH, unaprijede i sopstvene kapacitete u ovoj oblasti. Nadamo se da će već u drugoj polovini naredne 2024. godine, a nakon završetka ove projektne aktivnosti, naše partnerske institucije iz BiH i same biti u mogućnosti da obezbjede inicijalnu ekspertsku podršku u oblasti gamifikacije zainteresovanim preduzećima u BiH” istakao je Prohaska.

Kroz prezentacije, predstavnici Inovacionog centra Banjaluka i Tehnološkog parka INTERA Mostar predstavili su svoje planove i aktivnosti u podršci industriji videoigara.

“Studija koja je sprovedena u BiH, pokazala je da je BiH na začelju kolone kada govorimo o Zapadnom Balkanu i razvoju gaming industrije. Mi u narednom periodu želimo da uradimo dvije stvari. Prvo što želimo da uradimo jeste da naš proces prijavljivanja u poslovni inkubator, odnosno proces izrade poslovnog plana i učenja kako se to radi, pretočimo u formu video igre koja bi upravo bila dopunsko pomoćno sredstvo za prijavljivanje u poslovni inkubator. Za to smo se odlučili, jer već neko vrijeme govorimo o neophodnosti takve aktivnosti iz dodatna dva razloga. Prvi razlog je zato što se putem videoigara odnosno video sadržaja mnogo jasnije usvaja novi sadržaj sa kojima se ljudi susreću, što se vidi i kroz društvene mreže pa na dalje. S druge strane, putem videoigara možemo da komuniciramo sa generacijom mladih koja dolazi, tj. izlazi iz osnovnih i srednjih škola i kojima možemo mnogo jednostavnije da objasnimo kako svijet preduzetništva funkcioniše, šta mogu da očekuju i šta treba da nauče da bi mogli da rade i funkcionišu kao samostalni preduzetnici“, kazao je Drago Gverić, direktor ICBL.

Takođe, Gverić je istakao da će ICBL ući u proces u kojem će jače da podrži sve aktere iz gaming sektora, naročito mlade ljude i timove koji za cilj imaju da od gaminga naprave biznis.

“Njima želimo da napravimo dodatni prostor za rast i razvoj u ICBL, jer ono što vidimo jasno iz studije koja je analizirala gaming industriju u BiH je da prostora za proširenje ove industrije itekako ima“, rekao je je Gverić.

I u Tehnološkom parku INTERA Mostar su saglasni da postoji potencijal za razvoj gaming industrije na našem području, a u narednom periodu pružiće značajnu podršku za razvoj ove industrije.

“Mi smo na samom početku i cilj nam je u narednih tri do pet godina razviti nekoliko centara u Hercegovini, kao i šire, kako bi privukli gaming industriju u našu zemlju, koja je prema nekim statistikama vrjednija od filmske i muzičke industrije zajedno. Takođe, strateški smo jako dobro smješteni i imamo vrlo brzu vezi između istoka i zapada. Mi ćemo kao dio Evrope usmjeriti svoje snage da razvijemo game development centar, a taj projekat podrazumijevao bi i veliki broj zaposlenih ljudi iz kreativne, kao i drugih industrija“, istakao je Vedran Šimunović, direktor TP INTERA.

Cilj i povod za organizovanje ovog seminara bio je edukativno obrazovni program, kroz koji će budući gaming treneri iz mreže ICBL i TP INTERA, dobiti mogućnost da osvježe svoja znanja i usvoje vještine potrebne učenje zainteresovanih za gaming i za razvoj industrije videoigara, uz mentorstvo predstavnika Razvojne agencije SIMORA i Inkubatora PISMO.

“Ključna stavka i prvi korak je da ljude, koji imaju volju i motiv, pošaljemo na trening kod kolega u Hrvatsku, koji bi zapravo bio trening trenera, gdje će oni naučiti kako funkcioniše cijela struktura i na koji način će moći da koordinišu razvoj timova, te na taj način podržimo razvoj industrije videoigara u BiH“, poručio je Šimunović.

Predstavnici Razvojne agencije SIMORA Sisak i Inkubatora PISMO Novska učesnicima seminara predstavili su na koji način funkcioniše ekosistem industrije videoigara, kao i koji su to akteri koji učestvuju u razvoju ove industrije, te module u programu edukacije u razvoju industrije videoigara.

“Industrija videoigara, s obzirom da je prilično mlada industrija, nije prepoznata u ovom dijelu svijeta i nažalost susreće se sa mnogim problemima, počevši od birokratskih, pa sve do sitnih problema kod ispostave računa za uslugu. Kroz svoje poslovanje sve smo te probleme prošli i uspjeli smo ih prevazići, te stoga možemo pomoći mladim zainteresiranim ljudima kako da se sa njima izbore, kako da pokrenu tvrtke, kako mogu i koje fondove mogu koristiti da bi olakšali poslovanje, kako se mogu organiziratati unutar svojih studija odnosno tvrtki, kako najbolje proizvoditi video igre, te kako ih plasirati na tržište i komercijalizirati proizvode“, rekla je Josipa Bencek, suvlasnik game studija Grow art iz Novske.

Takođe, bilo je riječi o srednjoškolskom obrazovanju i stanju u industriji video igara u BiH i Hrvatskoj.

“U Hrvatskoj se prilično dobro potiče razvoj video industrije, pokrenuta su i neka vrlo važna pitanja oko upisa u katalog zanimanja i što se tiče srednjoškolskog obrazovanja, a čak i od ove akademske godine, što se tiče visokog obrazovanja u proizvodnji videoigara. Stoga bismo svoja iskustva i znanja voljeli raširiti i podijeliti, proširiti tržište, naći nove kolege i olakšati i sebi i drugima poslovanje u industriji“, istakla je Bencek.

Situacija u BiH, na polju edukacije je nešto drugačija, s tim da trenutno postoji samo jedan studijski program u sklopu Sarajevo School of Science and Technology, koji je jedini akreditovani univerzitet koji nudi diplome iz oblasti dizajna i razvoja videoigara.

Na kraju je zaključeno da, s obzirom na kapacitete domaće IT industrije, opšte trendove na tržištu, te značajan globalni rast prihoda u ovom sektoru, postoji izuzetan potencijal za razvoj i širenje industrije videoigara u BiH. Takođe, tokom seminara je ukazano i na to da industrija videoigara ne podrazumijeva samo igranje igara, nego veoma ozbiljnu proizvodnju softvera koji ima potencijal za veliko tržište, što može privući strane investicije u BiH i povećati broj zaposlenih iz različitih poslovnih sfera, od dizajnera, preko animatora i modelatora, do programera, testera i producenata, koji su akteri ove industrije.

Osim toga, zaključeno je i da je potrebno unaprijediti i proširiti programe obrazovanja i edukacije, te zajedničkim snagama raditi na povezivanju i podržavanju ideja, kao i na većoj podršci razvojnih agencija i drugih institucija, te podizanju svijesti oko industrije videoigara.

Kolačići

Ova stranica koristi kolačiće kako bi vam ponudila bolje iskustvo pregledavanja. Saznajte više