Unapređenje e-trgovine u Bosni i Hercegovini: Funkcionalnije tržište za građane i privredu

U srijedu, 13.3.2024. u Sarajevu je održan prvi koordinacioni sastanak više bosanskohercegovačkih institucija s ciljem unapređenja e-trgovine u BiH. Sastanak je organizovalo Ministarstvo komunikacija i prometa BiH, uz podršku projekta ‘Inovacije i digitalizacija malih i srednjih preduzeća u BiH/EU4DigitalSME’, kojeg sufinansiraju Evropska unija i Vlada SR Njemačke, a provodi Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ). Učestvovali su predstavnici javnog, privatnog i financijskog sektora, uključujući Upravu za indirektno oporezivanje BiH, Federalno ministarstvo trgovine, Privrednu komoru RS i FBiH, Vanjskotrgovinsku komoru BiH, Vladu Brčko distrikta BiH,  te Udruženje banaka BiH i druge.

U uvodnom dijelu sastanka istaknuta je  važnost e-trgovine koja sve više postaje integralni dio poslovanja malih i srednjih preduzeća (MSP) – sektora ključnog za ekonomski razvoj. Fokus je bio na identifikaciji ključnih izazova s kojima se sektor suočava, uz aktivno uključivanje prisutnih u diskusiju radi pronalaženja rješenja.

Jedna od ključnih tema sastanka bila je prezentacija izazova e-trgovine u Bosni i Hercegovini, koju su predstavili članovi Asocijacije za internet trgovinu ‘eComm’. Gospodin Jasmin Marić predsjednik, „eComm“ asocijacije istakao je: “Online trgovina je postala neizostavan dio naše svakodnevice, a ovo potvrđuju i statistike. Više od 40% korisnika interneta u Bosni i Hercegovini kupuje online. Trend rasta ovih pokazatelja jasno ukazuje na potrebu za daljnjim unaprjeđenjem propisa, pravila i zakona kako bi se trgovina putem interneta dodatno unaprijedila.”

Uz to, predstavljena su i iskustva iz Albanije u unapređenju poslovnog ambijenta za e-trgovinu, što je doprinijelo razmatranju mogućih koraka za unapređenje situacije u BiH.

Nakon toga, uslijedila je moderirana diskusija o načinima adresiranja izazova u sektoru e-trgovine, te su zajednički razmotreni mogući koraci za daljnje unapređenje ove oblasti. Predloženi su zaključci koji obuhvataju potrebu za definiranjem “Mape puta” za e-trgovinu u BiH i formiranjem tematskih grupa kako bi se ova strategija efikasno sprovela.

Konačno, istaknuta je važnost formiranja Koordinacione grupe za e-trgovinu u BiH, koja će pružiti kontinuiranu platformu za dijalog i zajedničko oblikovanje javnih politika kako bi se podržao razvoj e-trgovine u zemlji. Sve prisutne institucije su se složile o važnosti daljnjeg koordiniranog rada na unapređenju e-trgovine u Bosni i Hercegovini te su se izjasnile  da žele dalje sarađivati radi ostvarivanja zajedničkih ciljeva.

Ovaj sastanak predstavlja samo početak procesa koji će voditi ka stvaranju povoljnog poslovnog okruženja za e-trgovinu u BiH i osnaživanju sektora malih i srednjih preduzeća.

Cookies

This site uses cookies to offer you a better browsing experience. Find out more